OPERATÖR DÜZEYİNDE EĞİTİMLER
Toplumsal sorumluluğunu ortaya koymak, 21. yüzyılın başlangıcında,
şirketler için rekabet edebilirliğin vazgeçilmez bir gereği
haline gelmştir.
Müşterilerin yaptığı 'Çalışan Hakları' denetimleri, küreselleşen
dünyada ihracat yapan kuruluşların günlük yaşamının bir parçasıdır.
Bu denetimlerde işçilerle de görüşme yapılmakta ve kuruluşun
uygulamalarına ilişkin görüşleri sorulmaktadır. Kuruluşların,
topluma katkı sağlamak üzere yaptıkları çalışmaları, personel
yönetmeliklerini, disiplin kurallarını ve iş hayatına ilişkin
yasal gerekleri, işçilerine aktarmaları, sosyal sorumlu şirket
yolunda önemli bir adımdır.
EĞİTİMİN HEDEFİ
Kuruluşun talebi ve katılımcı profiline göre yeniden değerlendirilebilecek olan eğitim hedefi, genel olarak, işçilerin, kuruluşun sosyal sorumluluk uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve desteklerini kazanmaktır.
EĞİTİMİN İÇERİĞİ
Kuruluşun talebine göre eğitim aşağıdaki konularda yoğunlaşabilir:
1. Sosyal sorumluluk akımı
2. Küreselleşme
3. Sosyal şartname gerekleri (Çocuk işçiliği, zorla çalıştırma,
örgütlenme özgürlüğü ve toplu pazarlık hakkı, disiplin uygulamaları,
çalışma saatleri vs.)
4. Kuruluşun disiplin prosedürleri
5. İşçi sağlığı iş güvenliği kuralları
EĞİTİM YÖNTEMİ
Eğitim esnasında katılımcılarla çok yönlü bir fikir alışverişi
ortamı kurulması hedeflenecek, sosyal sorumluluk ile ilgili
konularda görüş ve deneyim paylaşımı yapılması sağlanacaktır.
Eğitimin sonunda 'Katılımcı Sertifikası' verilecektir.
KATILIMCI PROFİLİ
Sosyal sorumluluk uygulamalarını, işçilerle paylaşmak isteyen
kuruluşların çalışanları
EĞİTİM SÜRESİ
Firmaların eğitim içeriği talebine göre 2 saatten 1 güne kadar
EK BİLGİ
Katılımcı sayısı eğitim içeriği talebine göre belirlenecektir.
|