ISO 9001: 2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ STANDARDI
GENEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
1990 yılında iki aşamalı olarak planlanan ISO 9000 standartları
revizyon süreci, yeni standardın 15.12.2000 tarihinde yayımlanmasıyla,
tamamlanmıştır.
2000 yılı revizyonu, kullanıcıların istekleri dikkate alınarak
hazırlanmıştır. Sekiz temel kalite prensibi üzerine kurulan
yeni yapı, 20 maddeden oluşan 1994 revizyonuna göre, hem içeriksel
hem de şekilsel farklılıklar göstermektedir.
EĞİTİMİN HEDEFİ
Eğitimin hedefi, ISO 9000 belgeli veya kalite sistemi kurma çalışmalarına yeni başlayan kuruluşlara ISO 9001:2008 ve onunla beraber yayımlanmış olan ISO 9000 : 2008 (sözlük) ve ISO 9004 : 2000 (performans iyileştirme için kılavuz) ve getirecekleri yenilikler hakkında bilgi vermektir.
EĞİTİMİN İÇERİĞİ
1-Kalite kavramları
2-Revizyon süreci
3-Yeni revizyona genel bir bakış
4-Sekiz kalite yönetimi prensibi
5-ISO 9001:2008 gereklilikleri
6-ISO 9001:1994 ve ISO 9001:2008 arasındaki farklılıklar
7-Geçiş süreci
EĞİTİM YÖNTEMİ
Eğitim esnasında katılımcılarla çok yönlü bir fikir alışverişi
ortamı kurulması hedeflenecek, kalite ile ilgili konularda görüş
ve deneyim paylaşımı yapılması sağlanacaktır.
Sunuş bilgisayara bağlı yansı cihazı ile gerçekleştirilecek,
anlatılanlar gerçek öyküler, kalite ile ilgili yeni haberler,
alıntılar ve ilginç uygulamalarla desteklenecektir.
Eğitim esnasında , standardın hizmet ve üretim sektörlerinde
uygulanmasına ilişkin yoğun örneklendirmeler gerçekleştirilecektir.
Eğitimin sonunda 'Katılımcı Sertifikası' verilecektir.
KATILIMCI PROFİLİ
ISO 9000 belgeli veya kalite yönetim sistemi kurma çalışmaları başlatan kuruluşlarda, kalite sistemi kurmak, uygulamak, denetlemek ve yönetmekle sorumlu çalışanlar.
EĞİTİM SÜRESİ
2 gün
EK BİLGİ
Katılımcı sayısı 20 kişi ile sınırlıdır.
|